سه شنبه ۰۲ بهمن ۰۳

مباني نظري علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران

۲۱ بازديد

مباني نظري علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران

 

 

  • مباني نظري علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران
    مباني نظري علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران دسته: مديريت
    بازديد: 22 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 135 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 142

    هدف از اين مباني نظري علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران بيمه نامه بدنه اتومبيل مي باشد

    قيمت فايل فقط 57,000 تومان

    خريد

    دانلود مباني نظري پايان نامه كارشناسي ارشد مديريت

    علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران بيمه نامه بدنه اتومبيل

    چكيده

    موفقيت يك سازمان تنها در مجموعه اهداف روشني كه سازمان براي خودش قرار مي دهد تعيين مي گردد. براي بسياري از سازمانهاي خدماتي، سود يك هدف مهم هست و مي تواند تركيبي از نتايج مالي كوتاه مدت (افزايش منابع يا جريان نقدي) و افزايش ارزش ويژه ي برندباشد. عواملي چون كيفيت ادراك شده، وفاداري به برند، آگاهي برند وتداعي برند ابعاد تشكيل دهنده ارزش ويژه برند هستند".آكر "يكي از برجسته ترين دانشمنداني است كه عوامل موثر بر ارزش ويژه برند را در قالب يك مدل ارايه نموده است .اين مطالعه به ارزيابي عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند شركت هاي بيمه مي پردازد. روش تحقيق حاضر از نوع توصيفي است و نحوه گرد آوري داد ه ها از نوع پيمايشي است.بدين منظور پرسشنامه اي با 26 سوال طراحي گرديده است.

    براي پاسخ به سوالات مطروحه 200 نفر از خريداران بيمه نامه بدنه اتومبيل4شركت خصوصي  بيمه گر آسيا، البرز، ملت و پارسيان كه بيشترين سهم از بازار بيمه بدنه اتومبيل را دارا هستند  به عنوان نمونه آماري اين پژوهش انتخاب گرديد روش نمونه گيري به صورت تصادفي ساده انتخاب گرديد.نتايج تحقيق نشان مي دهد كيفيت ادراك شده،.وفاداري برند و تداعي گرها بر ارزش ويژه برند شركت هاي بيمه اي به طور مستقيم تاثير گذار است و آگاهي از برند بر ارزش ويژه برند به طور مستقيم موثر نمي باشد.

    واژگان كليدي:

    ارزش ويژه برند

    وفاداري به برند

    كيفيت ادراك شده

    آگاهي از برند

    تداعي برند

    مقدمه

    چنان‌كه مي دانيد در قرن بيست و يكم تحولات تكنولوژي، حمل و نقل و ارتباطات با سرعت و وسعت شگفت‌آوري انجام پذيرفته كه در نتيجه آن بيمه‌ها را نيز از زواياي مختلف و با شتاب توسعه داده است.در حال حاضر 20 برند بيمه‌گر به صورت 1 شركت دولتي و 15 شركت خصوصي و 3 شركت بيمه غيردولتي در مناطق آزاد اقتصادي و 1 شركت بيمه اتكايي در كشور فعال مي‌باشند كه خدمات بيمه اي را در بيش از15200 نمايندگي و 270 كارگزاري ارائه مي‌دهند. هم‌اكنون ضريب نفوذ بيمه در ايران معادل 5/1 درصد توليد ناخالص داخلي است كه با احتساب حق بيمه‌هاي تأمين اجتماعي، صندوق‌هاي بازنشستگي و بيمه‌هاي حمايتي، اين ضريب معادل 6/4 درصد خواهد بود. 

    در حالي كه در كشورهاي توسعه‌يافته حدوداً 17 درصد است. لذا مي‌توان متوجه شد كه دريافت حق بيمه‌هاي بالا، عدم آگاهي عمومي نسبت به كاركردهاي بيمه، كافي نبودن تأمين‌هاي ارائه شده توسط شركت‌هاي بيمه، تحميل شرايط يك‌طرفه و ارائه بيمه‌هاي سنتي به مردم، وجود آئين‌نامه‌ها و مقررات دست و پا گير الزام به رعايت نرخ‌هاي ثابت و اجتناب از تخفيف براساس مصوبات شوراي عالي بيمه، از جمله چالش‌هايي هستند كه كاهش فروش بيمه‌ها را در پي داشته‌اند. اگرچه طي يك دهه گذشته صنعت بيمه در ايران رشد قابل قبولي داشته اما هنوز آن‌طور كه بايد به نيازهاي اوليه مشتريان خود نگاه عميقي نكرده است.در سال هاي گذشته با افزايش تعداد شركت هاي خصوصي بيمه گر رقابت ميان آنها به طور چشم گيري افزايش يافته است. در نتيجه يكي از نكات كليدي در موفقيت استراتژي‌هاي بازاريابي درك رفتار مصرف‌كننده در تقابل با برندهاست. 

    بدين‌ترتيب شناسايي نيازهاي مصرف‌كنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بين برندهاي مختلف امري مهم به نظر مي‌رسد. از اين‌رو پژوهش حاضر در صدد است تا عوامل تأثيرگذار بر ارزش ويژه برند شركت‌هاي بيمه را مورد بررسي قرار دهد. اميد است نتايج اين پژوهش در جهت ارتقاي خدمات بيمه‌اي مطابق با مطلوبيت‌هاي ارزشي مصرف‌كنندگان، ارائه اطلاعات به مديران شركت‌هاي بيمه‌گر، تهيه استراتژي مناسب براي تأمين اطلاعات مورد نياز شركت‌ها و همچنين براي برنامه‌هاي حمايتي بيمه مركزي ايران از شركت‌هاي بيمه‌گر در جهت آزادسازي رقابت و حذف مقررات دست و پا گيرمفيد واقع گردد.

    فهرست مطالب

    فصل دوم: مباني نظري و پيشينه ي تحقيق 

    مقدمه 10

    2-1- مفاهيم برند 11 

    2-1-1- اهميت برند 13

    2-1-2- ارزش اقتصادي برند 16

    2-1-3- برندينگ 16

    2-1-3-1- برندينگ خدمات  17

    2-1-4- مفهوم ارزش ويژه برند 23

    2-1-5- اهميت ارزش ويژه برند  28

    2-1-6- رويكردهاي سنجش ارزش ويژه برند  30

    2-1-6-1- رويكرد درون به بيرون  30

    2-1-6-2- رويكرد بيرون به درون  33

    2-1-6-3- رويكرد تركييي 45

    2-1-7-1- مدل ارزش ويژه برند آكر 49

    2-1-7-2- مدل ارزش ويژه برند كلر 67

    2-1-7-3- مدل ارزيابي دارايي برند رابكيم 70

    2-1-7-4- مدل ايكويتر برند 72

    2-1-7-5- مدل اينتر برند 72

    2-1-7-6- مدل برندز 73

    2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

    2-1-8- مدل مفهومي تحقيق 79

    2-1-9- چهارچوب نظري تحقيق 80

    2-1-10- آشنايي با صنعت بيمه 83

    2-1-10-1- مفاهيم بيمه 85

    2-1-10-2- تاريخچه بيمه 87

    2-1-10-3- خصوصي سازي صنعت بيمه  90

    2-1-10-4- طرح تحول صنعت بيمه 91

    2-1-11- پيشينه تحقيق 94

    2-1-11-1- مروري بر تحقيقات گذشته خارجي 94

    2-1-11-2- مروري بر تحقيقات گذشته داخلي 95

    منابع

    شكل‌ها

    شكل 2-2- مدل نتمير و همكاران 41

    شكل 2-3- مدل تيلور و همكاران 42

    شكل 2-4- دسته بندي رويكرد ارزش ويژه برند والستر 43

    شكل 2-5- مدل ارزيابي ارزش ويژه برند جهاني 47

    شكل 2-6- چگونه ارزش ويژه برند ارزش زايي ميك ند 51

    شكل 2-7- ابعاد دانش برند كلر 68

    شكل 2-8- مدل برند يانگ و رابيم 72

    شكل 2-9- هرم رزونانس برند 77

    جداول

    جدول 2-2- تحقيقات انجام شده بر روي ارزش ويژه برندكيم و كيم 48

    نمودارها

    نمودار 2-1- ارزيابي كيفيت خدمات و محصولات 23

    قيمت فايل فقط 57,000 تومان

    خريد

    برچسب ها : مباني نظري علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران , ارزش ويژه برند , مباني نظري ارزش ويژه برند , عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند , مباني نظري عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند شركتهاي بيمه , علل موثر بر ارزش ويژه برند از ديدگاه خريداران , عوامل تاثير گذار بر ارزش ويژه برند از نگاه مشتريان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.