پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعه

۲۵ بازديد

مرجع فايلهاي امورزشي | تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعه

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • مرجع فايلهاي امورزشي | تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعه

    تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعه


    تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعهدسته: پژوهش
    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 40 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 49

    تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعه

    =======================================================
    تمامي فايل هاي سيستم، توسط كاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده كرديد و يا مالك پزوژه اي
    بوديد كه از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
    =======================================================

    info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || filecero@gmail.com || فرم تماس با ما
    =======================================================

    بخشهايي از متن:

    تأثيرات تلويزيون بر جامعه

    خبرگزاري فارس: مسأله ابعاد و عمق تأثيرات تلويزيون بر جامعه، موجب گرديده كه صاحب‌نظران در غرب، نقش تلويزيون را فراتر از يك رسانه صرف و واسطه انتقال پيام بدانند و لذا براي آن تأثيرات ساختاري، بنياني و ماندگار در فرهنگ قائل‌اند. ميشل بيكس از جمله اين متفكران است كه ادله خود را در اين باب در حد يك مقاله، ارائه داده است.

    مسأله ابعاد و عمق تأثيرات تلويزيون بر جامعه، موجب گرديده كه صاحب‌نظران در غرب، نقش تلويزيون را فراتر از يك رسانه صرف و واسطه انتقال پيام بدانند و لذا براي آن تأثيرات ساختاري، بنياني و ماندگار در فرهنگ قائل‌اند. ميشل بيكس از جمله اين متفكران است كه ادله خود را در اين باب در حد يك مقاله، ارائه داده است.

    در آغاز اين تحقيق، من در پي اين بودم كه اثر اخبار رسانه‌ها را بر ديدگاه‌ها و ارزش‌هاي‌مان بررسي كنم. فرضيه اوليه من اين بود كه بخش‌هاي خبري رفته رفته، متعصبانه‌تر و براي اذهان، منصرف‌كننده‌تر مي‌شوند. تعجب‌آور نخواهد بود كه اين بررسي اوليه، منجر به بررسي‌هايي در هزاران جهت در مورد آثار تلويزيون بر فرهنگ ما گرديد. آنچه در ابتداي اين بررسي متذكر مي‌شوم، زمينه‌هاي مختلفي است كه از تلويزيون، تأثير مي‌پذيرد. تلويزيون اساساً گونه‌هاي قديمي ارتباطات اعضاي خانواده را تحت تأثير گذاشته و فعاليت‌هاي اوقات فراغت را تغيير داده، شيوه ارائه گزارش‌هاي خبري را متفاوت كرده، پيشرفت كودكان را عوض نموده و بر خشونت در جامعه مؤثر بوده است.
    تماشاي تلويزيون، فعاليتي ارزان و استراحت‌بخش است. اين فعاليت مي تواند به تنهايي صورت گيرد و موجب انصراف حواس افراد از زندگي واقعي گردد. تلويزيون همواره برنامه دارد و هميشه در يك زمان، فرد مي‌تواند چند برنامه را انتخاب كند، از اين رو فرد مي‌تواند مدت بسيار زيادي را به تماشاي تلويزيون بگذراند، بدون اين كه فكر خود را دقيقاً معطوف به آن نمايد و درنهايت بايد گفت تلويزيون مي‌تواند باعث تفريح باشد.

    چشم انداز

    اگر از تلويزيون به يك «دانشگاه عمومي» تعبير شود كه همه ي اقشار جامعه را از هر طيف سني كه باشند زير پوشش قرار مي دهد، سخن گزافي نيست. از اين رو، لازم است براي جهت دهي به برنامه هاي آن، هر چه بيشتر سرمايه گذاري شود.

    در نظام جمهوري اسلامي، به دليل حاكم بودن احكام الهي بر اين نظام، نبايد تلويزيون به عنوان يك منبع درآمدزا محسوب شود. اگر چنين تفكري بر اين رسانه ي مهم حاكم شود – هر چند براي جبران كمبود هزينه هاي لازم – بر كاركردهايي كه انتظار مي رود كه رسانه در نظام اسلامي داشته باشد، اثر منفي خواهد گذاشت.

    شايد يكي از آفت هاي مهمي كه در كشور ما در كمين اين رسانه نشسته، مبحث به وجود آمدن تلويزيون هاي خصوصي است. «قدرت طلبي» و «سرمايه داري» دو زنجير بزرگي هستند كه بسياري از انسان هاي بزرگ و كوچك را به اسارت كشيده اند. بنابراين، احتمال اينكه برخي افراد سرمايه دار و قدرت طلب متولي اين امر شوند زياد است و به فرض اينكه برخي از آنان از قدرت طلبي و سرمايه داري مبرا باشند، در گوشه و كنار افرادي وجود دارند كه جهت و سوي اين رسانه ي قدرتمند را به جهت هاي مطلوب خود معطوف نمايند.

    بنابراين، به احتمال قوي، متوليان اين امر آگاهانه يا ناآگاهانه اسير اين زنجيرها مي گردند. از اين رو، به نظر مي رسد اين تفكر خطر بزرگي را به دنبال دارد كه نبايد از آن غافل ماند.

    قيمت فايل فقط 5,000 تومان

    لطفا پيش از دانلود حتما به اين نكات توجه نماييد (كليك كنيد)

    خريد

    شماره تماس پيامكي براي مواقع ضروري : 09010318948

    برچسب ها : تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعه , تحقيق كاركرد تلويزيون در جامعه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.